donderdag 22 maart 2012

Symbolen en Tekens in de film.

Patrick van der Scheer
Audio Visueel 3
Willem de Kooning Academie.

Hoofdvraag:
Wat betekenen de symbolen en tekens in de film "Det sjunde Insegelet (1957)"?

subvragen:
- Wat zijn symbolen?
- Wat zijn tekens?
- Op wat voor manier functioneren deze?
- Welke scènes van de film vind ik het interessantst en waarom spreken deze scènes mij het meeste aan?
- Wat kan je zeggen over deze scènes tot betrekking met symbolen en tekens?
- Kan je het verhaal ook volgen zonder dat je begrijpt wat de symboliek inhoud? Leg uit.
- Wat is volgens jou de visie van de regisseur?

Opzet van mijn visie document, doelstellingen en wat ik wil bereiken.
Ik wil mijn visie document baseren op analyses die ik maak uit de film "Det sjunde Insegelet" uit 1957. Ik kies een aantal scènes uit die mij het meeste raken en analyseer hier over de betekenis. Ik maak een still uit de film zodat je als lezer ook beter kan zien waar ik over praat.

Op deze manier hoop ik beter te leren kijken naar een film en sneller de symboliek en gedachten gang hier achter te zien en te leren begrijpen.

Aangezien er honderden symbolen en tekens zijn focus ik me expliciet op deze film waardoor ik een inzicht ontwikkel die toepasbaar is op een grote hoeveelheid aan films.

Boeken die ik gebruik:
Boek: Jean, Signs, Symbols and Ciphers 1998.
Boek: Fontana, De verborgen taal van het symbool, 1993.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten